5 הטעויות הנפוצות שמפריעות לכם לרדת במשקל

לרדת במשקל טלי גולדנברג

איך לרדת במשקל – כך תמנעו מ 5 הטעויות הנפוצות

 

לרדת במשקל זה תמיד תהליך של שינוי,

שינוי במה שבוחרים לאכול, שינוי בכמויות וארגון סדר היום, שינוי במידת הפעילות שלנו ומעל לכל שינוי תודעתי!
מעבר ממצב של אכילה ספונטנית בו אוכלים כמה ומה שרוצים בלי לדפוק יותר מדי חשבון , למצב של .מודעות וקשב לאיתותי הגוף,
האם הם מסמנים כעת רעב, שובע או מה שבניהם?
מדובר בתהליך ארוך טווח והאמת היא שפשוט אין קיצורי דרך!
כל מי שעשה לפחות פעם אחת דיאטה בעברו , מכיר את האתגרים וגם המכשולים שניצבים בפנינו או שאנו מציבים לעצמנו

1." אויש , הרסתי!" אם כבר אז כבר ומיום ראשון דיאטה שוב"

מי לא מכיר את הרגע שבו התפתינו לאיזה קינוח טוב ומושחת?
למצב שבו הוזמנו לארוחה והשפע הרב בלבל אותנו כך שלא יכולנו להתאפק ?
או שחזרנו עצבניים לבית מיום עבודה ארוך וקשה וכל שרצינו זה להתנחם בקוביית שוקולד שהפכה בטעות לחבילה שלמה?
חשוב לזכור שאין מושג כזה "אכילה מושלמת", "אכילה בלי חריגות".
אף אחד מאתנו לא מושלם ואין מישהו שלכל חייו ישמור בקפדנות חמורה בלי חריגה פה ושם, חשוב להבין שהנזק העיקרי הוא לא מהנפילה עצמה, אלא מחוסר הקימה ממנה וכמה שיותר מהר.
אם הגזמתי באכילת השוקולד ביום חמישי בערב- תמיד אוכל להתחיל דף חדש כבר למחרת בבוקר ולחזור לשגרת אכילה רגילה, אוכל להקפיד מעט יותר ולוותר על הקינוח בערב שבת כדי לאזן .
במקום זאת אנו נוטים לומר לעצמנו: "הרסתי אז מה זה כבר משנה"
ואז ערב אחד הופך לחגיגת אכילה של סוף שבוע שלם.
היו סמוכים ובטוחים שההבדל בקלוריות ובמשקל בין אכילת שוקולד ערב אחד לבין סופ"ש שלם ללא גבולות הוא הבדל של שמיים וארץ.
החכמה היא לא להימנע מנפילה אלא לקום ממנה כמה שיותר מהר! זה ההבדל בין לרדת במשקל לבין להתקע ואף להעלות במשקל

2. לאכול הרבה מוצרי דיאט

תעשיית המזון מפתחת שפע רב של מוצרי דיאט ,ללא סוכר, 0% שומן, דל קלוריות , מופחת , קל ושלל כותרות הבעיה היא שמוצרי דיאט – גורמים לנו לחשוב שאפשר לאכול מהם בחופשיות או לפחות בנדיבות כך שלמעשה ייתכן ונגיע לאותה כמות קלוריות של המוצר המקורי ואף יותר
זכרו- הרבה "קצתים" הופכים ל"קצת הרבה"
בנוסף חשוב לזכור שפעמים רבות מוצרי הדיאט – אינם יותר בריאים ואולי אפילו פחות, וזאת בשל שלל התוספים, הסוכרזית והמניפולציות שבתעשייה עושים כדי ליצור מוצר דומה במראה או בטעם אך שונה בקלוריות. אנשים חושבים שכדי לרדת במשקל הם צריכים לאכול רק מוצרים דיאטטים ואילו מוצרים רגילים הם מחוץ לתחום אך אין זה כך
לעיתים עדיף לקחת יוגורט רגיל או שוקולד רגיל בכמות מעטה, מלהסתפק בתחליף שלא תמיד טעים באותה מידה ולא בהכרח חוסך לנו כמות קלוריות משמעותית.

3. שקילה מדי יום

נכון שישנם אנשים ששקילה יומית עוזרת להם , אך אצל רוב האנשים השקילה היומית היא פעולה לא מקדמת, לא מלמדת ואף מחבלת.
שינויים מדי יום הם שינויים מזעריים לעיתים לרדת במשקל רק 50 גר` או לא לרדת במשקל בכלל למרות  המאמץ הגדול  שהושקע – יכול מאוד לתסכל ולגרום לשבירה של הדיאטה.
גם כך לא ניתן ללמוד משהו משמעותי מעליה קלה של 50 גר` לפה או לשם.
שקילה פעם בשבוע ביום ושעה קבועים- עוזרת לקבל מדד טוב למגמה, לעודד שרואים ירידה יותר משמעותית מ 50 גר` ולעצור בזמן מגמת עלייה.
.

4. המנעות מוחלטת ממזונות שאנחנו אוהבים במיוחד (לדוגמה מתוקים)

שמתחילים דיאטה יש נטייה להוריד את כל המזונות שאנחנו תופסים כלא בריאים ומשמינים- בין אם בגזרת המתוקים ובין עם מנה פלאפל או המבורגר.
דווקא ההחמרה והפער המשמעותי בין תקופת טרום הדיאטה לתקופת הדיאטה , הופכים את האכילה שהייתה מקור להנאה וכעת לסוג של סבל .
הימנעות כזו מקצרת את היכולת שלנו להישאר במסגרת!
ניתן להחליט שפעם בשבוע – נאפשר לעצמנו מנת צ`ופר, מנה כיפית בשביל "ההנשמה". שתיתן לנו עדיין לחוות הנאה מאוכל ותוריד את תחושת ההחמצה שתופחת למימדים גדולים
לעיתים דווקא שנאפשר לעצמנו כחלק משיקול הדעת בתפריט ליהנות ממנות שהיינו רגילים לאכול לפני התחלת הדיאטה נוכל להיות בתהליך כחלק מאורח חיים ואז לרדת במשקל בלי תחושה של קיפוח.

5. לא להתייחס לפרטים הקטנים

אני לא אוכלת כלום ובכל זאת לא יורדת במשקל!
לעיתים החוויה שלנו היא שאנחנו באמת באמת שומרים אבל שוכחים שיש פעמים שאנחנו אוכלים בהיסח הדעת, עוגייה פה, שקד שם , לפעמים חטיף מהבמבה של הילד, לפעמים כף נוספת מהחמין של שבת.
אנחנו עושים המון הנחות קטנות וכאשר מנסים להיזכר מה אכלנו- לא בהכרח זוכרים.
הפתרון- ניתן לעשות ניסוי ולרשום יומן אכילה למשך שבוע ובו כל ביס קטן שאוכלים
הרישום הוא מראה המשקפת את צורת האכילה שלנו ב 100%, היא גורם מבקר שגורם לנו לחשוב פעמיים על כל ביס של נישנוש מיותר ולהבין היכן נקודות התורפה שלנו מבחינת ימים ושעות בהם ייתכן ואנו אוכלים יותר ממה שחשבנו.

במהלך פגישה אישית בקלינקה אנו נעבוד רבות על דפוסי חשיבה נפוצים שמחבלים בתהליכי ירידה במשקל.
אנו נלמד לזהות מראש את אותן דפוסי החשיבה שפעם אחר פעם מפילים אותנו ברגע האמת ונלמד איך לאמן את המוח והחשיבה שלנו לשיח פנימי עמוק שיעשה שינוי בחשיבה שלנו ויחלץ אותנו מהבורות שאנו נוטים להטמין לעצמנו!

 

שלכם,

טלי גולדנברג, דיאטנית קלינית

תגובות

תגובות

top