איזה סוג אכלנית את?

אכילה נכונה ומודעת

אכילה לא מודעת = mindless eating

לפניכם 9 סוגי אכלנים המשפיעים על שמירה או ירידה במשקל

 אכילה נכונה היא כזו שמכניסה בתוכה מודעות ומצליחה לנטרל או לפחות לתת פחות מקום לאכילה בשל גורמים חיצוניים ולאו דווקא גורמים פנימיים.

אכילה נכונה אינה גורמת לנו להשתמש באוכל אלא פשוט לאכול אותו.

1. אכלנים רגשיים:

מגיבים למצבים רגשיים- טובים או רעים המובילים אתכם לנשנש.

2. אכלנים חברתיים:

אתם נוטים לאכול יותר מדי במצבים חברתיים או "להגרר" לאכילה מבלי שהייתם רעבים בגלל מי שאוכל סביבכם.

3. אכלני הנאה:

אתם מגיבים נורא חזק לחושים שלכם. ארומה של לחם אפוי , פיצה מהמגש או עוגיות שיצאו מהתנור יוצרים אצלכם טריגר חזק לאכילה

4. אכלנים לא מודעים שגרתיים:

אתם אוכלים לפי רוטינת ארוחות קבועה ומדוייקת לפעמים על טייס אוטומטי (לדוגמה-השעה 10:30-זמן לאכול)

5. אכלנים לא מודעים מולטי-טסקינג:

נוטים לאכול תוך כדי עבודה, תוך כדי בישול, נהיגה, צפייה בטלויזיה. נוטים לאכול יותר מדי בגלל דעתכם עסוקה ומוסחת בדברים אחרים

6. אכלנים דיאטטים :

אתם נלחמים ומתמודדים עם חשקים (craving) ורעב. במקום להקשיב לגוף ומה הוא רוצה וצריך – אתם הולכים לפי תפריט חיצוני ומסיימים לעיתים ארוחה לא מסופקים או רעבים. לעיתים תכופות- תאכלו יותר מדי לאחר שנשברתם מהדיאטה.

7. אכלני יתר באירועים מיוחדים:

ייתכן ואתם אוכלים בסדר גמור ביום יום אבל נוטים להגזים מאוד באכילה בחופשות, נופשים, אירועים , מסיבות וחגיגות סביב השולחן.

8. אכלני לילה :

לעיתים קרובות אתם אוכלים בסדר גמור מצאת החמה ועד שקיעתה, אך מרגע שמגיע הלילה – לא מפסיקים לאכול והארוחה נהיית ארוכה ומתמשכת. חלקכם קמים באמצע הלילה לחטוף משהו קטן ולחזור לישון.

9. כל האפשרויות נכונות (או חלקם)

אחרי שהבנו מה זו אכילה ללא מודעת, הצעד הראשון הוא לזהות איזה סוג אכלנים אתם.

אני מציעה לכם השבוע לנהל רישום של האכילה הלא מודעת שלכם.

 

שימו לב שאני לא מציעה לספור קלוריות או גודל מנה אלא להתחיל לשים לב לאופן בו אתם אוכלים.

אכילה מודעת היא אכילה שבה אוכלים עם כוונה ועם תשומת לב.

לאכול עם כוונה לדאוג לעצמכם.

לאכול עם תשומת לב והנאה מהאוכל ומהאפקט שלו בגופכם, כך תהיה אכילה נכונה לגוף ולנפש

 

זה הרבה יותר מלאכול לאט ובלי הסחות דעת (למרות שזה חלק בהחלט חשוב).

האכילה המודעת טומנת בחובה כמה אלמנטים:

1. ערנות ותשומת לב לאותות הפיזיים והרגשיים שאנו חווים

2. הכרה בטריגרים לאכילה שאינם ממקור של רעב

3. ללמוד איך לספק את הצרכים האמיתיים בדרכים אחרות אפקטביות יותר מאכילה

4. בחירת מזון שנכון גם להנאה וגם להזנה

5. אכילה בכדי להגיע למצב אופיטמלי של שובע והנאה.

6. שימוש בדלק שהאוכל סיפק בכדי לייצר חיים מלאים בכיוון שאליהם אתם שואפים.

 

אכילה נכונה ומודעת דורשת תרגול, פנו לכם זמן והתחילו בנסיון הראשון, בהצלחה 🙂

 

תגובות

תגובות

אהבתם?  שתפו,  sharing is caring :)

top