איך לערוך קניות בסופר ולהצליח לשמור על הגזרה

קניות בסופר נבונות

בעת קניות בסופר רוב האנשים מדקלמים את המשפט

"לא מכניסים אויבים לבית" בהקשר לדיאטה וירידה במשקל אך פעמים רבות לא מיישמים זאת

ולמעשה המאבק מול הפיתויים השונים בשעות הערב, 

אינו מתחיל מול ארון ההפתעות או המקרר במטבח אלא בעודנו עורכים קניות בסופר.

חשוב לדעת שכל מבנה הסופר, המעברים, המבצעים, האווירה מתוכננים בקפדנות ע"י בעלי מרכזי הקניות

ושאופי סידור המוצרים בסופר הוא מדע מדויק שמבוסס על ניסויים ועבודת חקר רבה של אנשי מקצוע שונים ביניהם אנשי שיווק ומכירה, פסיכולוגים ומדענים החוקרים  עד רמת תנועת העיניים וגלי המוח שלנו כאשר אנו מסתכלים על המדף. 

כל מטרתו – קניות בסופר הרבה מעבר לתכנון המקורי שלנו כדי לצלוח קניות בסופר מבלי להגזים, עלינו להיות מוכנים ולדעת מראש המון טריקים שאם נזהה לא נפול בפח.

הרי בסופו של דבר המטרה היא שנרכוש ונוציא עוד ועוד כסף על דברים שאנחנו לא בהכרח צריכים ובוודאי לא תכננו לקנות,

שנקנה  באופן רגשי ובגלל סיבות אחרות ממה שחשבנו .

1. אנשים נוטים לפנות ימינה באופן אוטומטי בעת כניסתם לחנות

לא ממש ברור מדוע אנחנו פונים ימינה,

אך לרוב יציבו המוכרים בצד ימין של החנות את הירקות והפירות.

למה? כדי לשדר תחושת רעננות, טריות, צבעוניות, שפע .

גם הירקות יוסדרו כך שמלפפון ירוק יוצב ליד העגבנייה האדומה וליד הפלפל הצהוב

כך שנראה את קשת הצבעים (לעומת מלפפון ירוק, פלפל ירוק וברוקולי)

2. סידור המדפים בסופר נחלק לשלוש

מדף "הכדורסל " – שם מוצבים מוצרים שלרוב אנשים גבוהים ויותר גברים יפנו ויגיעו אליהם

מדף ה"פריים טיים" – אליו רוב האנשים מביטים –

יוצבו רוב המוצרים שברצונם שנקנה, שם יהיו גם לעיתים מוצרים יקרים יותר

מחקרית נמצא שאנו נוטים להביט ימינה ושמאלה

במדפים אלו הרבה יותר מלהביט מעלה ומטה.

מדף "המוות"- המדף התחתון ביותר,

לשם נשלחים מוצרים של חברות קטנות עם פחות כח מול רשתות הענק,

לרוב מוצרים שיוצבו שם יראו מכירות נמוכות

לעיתים יוצבו שם מוצרים שמיועדים למשוך תשומת לב של ילדים –

לדוגמה באגף הקורנפלקס- למטה הסוגים המתוקים  ולא הבריאותיים.

3. ריח של מאפים טריים מופץ בכוונה לכיוון הקונים

מטרת המאפייה בסופר להפיץ ריחות טריים של מיני לחמים ומאפים,

ריח משכר שקשה לעמוד בפניו.

בלוטות הריח שלנו קולטות מהר יותר את המידע מהעין המוצפת במאות אלפי מסרים.

הריח פונה למקור  רגשי ומזכיר לנו באופן מאוד ראשוני חוויה של הנאה

ויגרום לנו להמשך ולקנות את אותם המאפים.

4. מוצרי היסוד- לחם, חלב, ביצים, יוצבו בקצוות הסופר הגדול.

המטרה שנגיע אליהם  רק בסוף לאחר שעברנו בהרבה מאוד מעברים

והתפתינו לשלל מבצעים ומקומות שהעין נמשכה אליהם.

5. הסופרים הגדולים בנויים כמו קזינו

שמתם לב פעם שהסופר בנוי כך שאין חלונות, לא רואים את פתחי הכניסה והיציאה,

יש מוזיקה ואווירה של חווית קנייה, לא יודעים מה השעה והאם לילה או יום

והמעברים מסודרים בצורה כזו שנעברו באופן מסודר דרך כולם (קצת כמו באיקאה)

ונהיה שבויים לפרק זמן שילך לאיבוד

ככל שלא נהיה מודעים לזמן, כך נבלה זמן רב יותר בין המדפים ונבזבז יותר כסף

אז איך עושים קניות בסופר ויוצאים בזול?

  •  לעולם לא מגיעים רעבים לקניות, תגיעו רעבים ובהכרח ובהבטחה

תתפתו לקנות הרבה מוצרים שבאופן רגיל לא הייתם מכניסים לבית

 

  •  מגיעים עם רשימת קניות מסודרת – בצורה זו יודעים בדיוק מה חסר בבית

ויש סיכוי נמוך יותר לקנות בסופר דברים שלא באמת נזדקק להם.

 

  • לוקחים בקבוק מים אתכם, בכל פעם שמתחשק לטעום או לקנות משהו שלא צריך-

קודם לשתות מים

 

  •  עושים קניות בסופר בימים לא עמוסים

(לקראת סופ"ש ובמיוחד חמישי בערב ויום שישי בבוקר)

כך הקנייה היא מהירה ולא מתעכבים זמן רב בהמתנה לתורים.

ככל שתמתינו יותר בתור, כך בין לבין תסתובבו ותיזכרו

בעוד דברים ש"אתם צריכים לבית"

 

  •  ניתן להמיר קניות בסופר לקנייה אינטרנטית-

חוסכים זמן נסיעה, תורים , דלק והרבה פחות מושפעים מהשלל מול העיניים.

יש הנוטים לחשוב שמדובר בקניות יקרות יותר,

אך לאור העובדה שהצרכן הממוצע בסופר קונה 30% יותר ממה שתכנן,

הקנייה באינטרט חוסכת את אותם 30% וייתכן שתצאו אף יותר

בזול ומבלי לצאת מפתח הבית

 

  • לא מתפתים למבצעים, זכרו- כלל האצבע אומר שזול יוצא ביוקר

היצרן לעולם לא יפסיד עלינו הצרכנים.

אם תכננתם לקנות מוצר מסוים וכעת השתכנעתם לקנות פי 3-5 ממנו בשביל המבצע,

דעו  שלא באמת חסכתם

ייתכן שפר אריזה שילמתם מעט פחות (ולא בהכרח פחות משמעותית)

אך במצטבר הוצאתם יותר ממה שתכננתם מלכתחילה

והכנסתם עוד אוכל שלא באמת הייתם צריכים וכעת תאכלו ממנו

 

קניות נעימות וחכמות!

תגובות

תגובות

top